FINLAND 2003

OULU

DENNÍK

Dňa 16. januára 2003

Vyučovanie začíname opäť o 8.30. Pár ľudí znovu mešká, ale Pekka je trpezlivý. Dnes preberáme ďalšie príkazy Unixu, väčšinou sú všetky známe. K slovu sa dostáva chatovanie a využívanie group kanálov, čo sú akési diskusné fóra, kde sa dajú nájsť všelijaké problémy. Pekka hovoril, že sa našli aj 10 i viac rokov staré diskusné príspevky. Viem, že Vás toto čítať nudí, ale 1/4 dňa strávim v škole a možno časom sa dostanem aj k zaujímavejším informáciám. Obed je v duchu včerajšieho dňa, len toľko, že som platil 3Eur. Vybral som si palacinky, 3ks, jeden po 0.55 centov. K tomu bol veľmi chutný jahodový lekvár s kúskami ovocia. Samozrejme, že plný tanier všakovakej zeleniny vrátané zelených olív. Pochutnávame si, poberáme sa na intrák. Michal sa rozhoduje, že vyhľadá všetky fitness centra v meste, je preč od druhej, teraz je niečo po siedmej, a ešte tu nie je. Je jasne, že prečo. Šiel pešky. Bus stoji vyše 2 Eur. Sám nemec, náš spolužiak, povedal, že je tu draho žiť. No čo sa tyká môjho večerného programu, ten je jasný. O 20.30 sa mame stretnúť, takmer všetci, v meste. Ideme na Pána Prsteňov: Dve veže do miestneho kina. Tento nápad nám podal Ilke. Z peňaženky mi ubúda presných 7.50 Eur! O čom bol ten film a aké som mal zážitky, to až zajtra. See you later! :)

Dňa 17. januára 2003

Dnes dostávame nového spolužiaka. No vlastne, je to dievča a pochádza z Činy. Je sympatická a predstavuje sa nám. Obsadila Michalov stroj, takže Miska takáto drzosť' milo prekvapila a možno aj potešila. Som zvedavý, čo k tomu napíše. Možno to je pre neho osudové znamenie. Inač rozmýšľam, aké by to bolo, keby sme mohli navštíviť týchto priateľov v ich rodných krajinách. Verím, že sa to splní. S obedom, už teraz vieme, kde je možné vybrať lacnejšie, koľko a kde. Najlacnejší obed, aspoň to tak vyzerá, stoji vždy 1.75, ten drahší 3.05, nezdá sa mi ani jedno, ani druhé drahé. Jeden z nemcov na obede nám prezradil, koľko stoji mesačník na mestskú hromadnú dopravu. Presne 33Eur. No najväčšia výhoda je, že neobsahuje osobné údaje, takže je prenosný. Michal sa pýtal na požičiavanie bicyklov, nemec mu odporučil nejakú predajňu v meste. Že tie najlacnejšie dostať už za 10Eur.

V škole sa cez e-mail dozvedáme, že je akési symbolické odkrytie akýchsi ľadových plôch, tzv. Ice Forest. Tato významnosť sa nachádza pri starej lodi, ktorú som Vám už, v niektoré dni spomínal. Morská zátoka v zamrznutom šate a na nej niekoľko 3m ľadových stĺpov. V čase, keď som tam bol ja, prebiehalo zapaľovanie ohňov. Pár zahraničných študentov hovoriacich po anglicky. No myslel som, že to bude vo väčšom štýle. Padá drobný sniežik, ponáhľam sa už domov. Vzdialenosť medzi ubytovaním a centrom je značná, takže mam čo robiť. A skoro som zabudol ako bolo v kine. Teda utekajúc za chalanmi sme sa stretli s Ilke o 20.40. Meškal 10 minút, vyhovoril sa, že ho zdržali nemci pri rokovaní. Uvideli sme aj jeho kočku, mne sa až tak nepáčila. Do kina ubieha cesta pomerne rýchlo, vchádzame do útleho vchodu, čo sa mi zdá, akoby sme šli do diskotékového baru. Vo vchode predávajú popcorny s colou, 1 za vyše 5Eur, 2 za vyše 7 Eur! No sú to ozajstné vrecká, lebo Ilke kupuje jeden a neskôr nám ho aj odovzdá, pretože ho nevládze cele zjesť. Premietacia plocha a sedacie súpravy sú v podobnom štýle ako u slovenských kín, Ilke je hrdý na zvukove vybavenie kina. Neviem si spomenúť ako sa volá kino ani ten zvuk. Predomnou sedu tučný chlapík, ktorý v ruke drží, momentálne najvybavenejší mobil v Europe, SonyEricsson P800. Uch!

Film Pán Prsteňov: Dve veže sa nesie v bojovom duchu. Vynikajúci film, všetkým odporúčam.

Cestou späť nám Ilke odporúča inú trasu, tak sa ňou, spolu s ním, vyberáme. Prechádzame akýmsi peším mostíkom, kde sa na nás 'pozerá' železničné vedenie. Vidno, vysvietene rôznymi farbami, okolie. Nemci sa začínajú váľať po snehu, Ilke sa pridáva. Po tom moste sa s Ilkem lúčime, ten sa vracia späť, a my ticho kráčame, s mysľami na spánok, pešo domov - na intrák.

Úvod

Víza

Brigáda

Jedlo a celkové náklady

Cestovanie

Čo som sipobalil na cestu